Chcesz poznać więcej informacji o pozycjonowaniu strony w Google? Skieruj się na seo4.net.

Znamy trzy główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu najważniejsze jest dołączenie do frazy nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę przeważnie:
– państwo (przykładowo “kompozytor Polska”)
– miejscowość (“siłownia Kraków”)
– dzielnicę (“sklep ogólnospożywczy Retkinia”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w stosunku do podmiotów lokalnych, które kierują swoją ofertę tylko do klientów przebywających na tym samym obszarze. Taka metoda pozycjonowania jest preferowania też wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewielki budżet reklamowy i nie jest w stanie walczyć o pozycje na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na gitarze“, to “nauka gry na gitarze Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Drugi typ pozycjonowania to dobre i sprawdzone rozwiązanie dla właścicieli firm posiadających niewielki budżet na reklamę. Dzięki poprawnemu doborowi fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale także stawki za reklamę w Google Adwords istotnie się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon to również znacznie niższa konkurencja. Ważne jest również to, iż rośnie trend wprowadzania uściślonych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– buty sportowe puma Turin II czarne sklep online,
– golarka Eldom MT500 srebrna,
– smartfon Huawei P20 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle istotne w szczególności dla sklepów online. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę artykułów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną rolę przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Święto Pracy, Dzień Ojca czy koncert znanego zespołu. Ten wariant pozycjonowania będzie wyjątkowo efektywny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześniej. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej oraz turystycznej. Przeważnie należy zainicjować je na dwa-trzy miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową czy też uaktualnioną treść witryny internetowej.

Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]